- Философски портрети, миниатюри и фрагменти /Исак Паси.
- Предна корица
- Заглавна страница
- Гръб заглавна страница
- Съдържание
- [стр. 4]
- [стр. 5]
- ПРЕДГОВОР
- стр. 8
- ФИЛОСОФСКИ ПОРТРЕТИ НА ЧОВЕКА, 2002 г.
- I. ИЗБРАНИЧЕСТВОТО
- стр. 10
- стр. 11
- стр. 12
- стр. 13
- II. ИЗКУШЕНИЕТО
- стр. 15
- стр. 16
- стр. 17
- стр. 18
- стр. 19
- стр. 20
- III. ИЗКУПЛЕНИЕТО
- стр. 22
- стр. 23
- IV. ГЕНИАЛНОСТТА
- стр. 25
- стр. 26
- стр. 27
- стр. 28
- стр. 29
- стр. 30
- V. ТАЛАНТ И МОРАЛ
- стр. 32
- стр. 33
- стр. 34
- стр. 35
- стр. 36
- VI. ГОРДОСТТА
- стр. 38
- стр. 39
- VII. САМОТАТА
- стр. 41
- стр. 42
- стр. 43
- стр. 44
- стр. 45
- стр. 46
- стр. 47
- стр. 48
- стр. 49
- стр. 50
- VIII. СЛАВАТА
- стр. 52
- стр. 53
- стр. 54
- стр. 55
- стр. 56
- стр. 57
- стр. 58
- стр. 59
- IX. БРАТСТВОТО
- стр. 61
- стр. 62
- стр. 63
- X. ПРИЯТЕЛСТВОТО
- стр. 65
- стр. 66
- стр. 67
- стр. 68
- стр. 69
- стр. 70
- XI. НАСЛАДАТА ОТ МИСЛЕНЕТО
- стр. 72
- стр. 73
- XII. КЪСМЕТЪТ
- стр. 75
- XIII. СТРАХЪТ
- стр. 77
- стр. 78
- XIV. АЛЧНОСТТА
- стр. 80
- стр. 81
- стр. 82
- XV. ЛЮБОПИТСТВОТО
- стр. 84
- стр. 85
- XVI. ЗАВИСТТА
- стр. 87
- стр. 88
- стр. 89
- XVII. ГНЕВЪТ
- стр. 91
- стр. 92
- XVIII. ОТМЪЩЕНИЕТО
- стр. 94
- стр. 95
- стр. 96
- стр. 97
- XIX. ФАНАТИЗМЪТ
- стр. 99
- стр. 100
- стр. 101
- стр. 102
- XX. ЛИЦЕМЕРИЕТО
- стр. 104
- стр. 105
- стр. 106
- стр. 107
- XXI. МЪЛЧАНИЕТО
- стр. 109
- стр. 110
- стр. 111
- стр. 112
- стр. 113
- XXII. LOCUS MINORIS RESISTENTIAE
- стр. 115
- стр. 116
- XXIII. СКУКАТА
- стр. 118
- стр. 119
- стр. 120
- стр. 121
- XXIV. ДЕН И НОЩ
- стр. 123
- XXV. ИМА ЛИ НАЦИОНАЛЕН ХАРАКТЕР?
- стр. 125
- стр. 126
- стр. 127
- стр. 128
- XXVI. ФИЛОСОФИЯ НА СВОБОДАТА: ДОСТОЕВСКИ И БЕРДЯЕВ
- стр. 130
- стр. 131
- стр. 132
- стр. 133
- стр. 134
- стр. 135
- стр. 136
- стр. 137
- стр. 138
- стр. 139
- стр. 140
- стр. 141
- XXVII. ЕСЕИСТИКАТА НА ТОМАС МАН
- стр. 143
- стр. 144
- стр. 145
- стр. 146
- стр. 147
- стр. 148
- стр. 149
- стр. 150
- стр. 151
- стр. 152
- I. ИЗБРАНИЧЕСТВОТО
- ФИЛОСОФСКИ МИНИАТЮРИ, 1970 г.
- УВОД
- стр. 154
- стр. 155
- I. ШЕКСПИР И ОБУВКИТЕ
- стр. 157
- II. НАВИК ЛИ Е ПРИРОДАТА?
- стр. 159
- III. ЗАЩО РАЗУМЪТ ИМА НУЖДА ОТ ОНОВА, КОЕТО МУ Е НАЙ-ТРУДНО ДА РАЗБЕРЕ?
- стр. 161
- IV. ВСЕКИ ПРИ СВОЕТО СИ!
- V. КЪМ ЗАГАДКИТЕ НА ЧОВЕШКАТА ПРИРОДА!
- стр. 164
- VI. И ТОВА Е ЧАСТ ОТ ЧОВЕШКАТА ПРИРОДА!
- VII. ИМА ЛИ СЪДБА?
- стр. 167
- VIII. ДОБРО И ЗЛО, ЗЛО И ДОБРО!
- IX. ЧОВЕК И ИСТОРИЯ
- IX. ЧОВЕК И ИСТОРИЯ
- стр. 171
- XI. КЪМ ПОЗНАНИЕТО ВОДЯТ МНОГО ПЪТИЩА
- XII. СЦИЛА И ХАРИБДА
- XIII.... НО И ЗА РАДОСТТА ОТ ПЪРВООТКРИВАТЕЛСТВОТО
- XIV. ИСТИНАТА ЛИ Е ЗА ЧОВЕКА, ИЛИ ЧОВЕКЪТ Е ЗА ИСТИНАТА?
- стр. 176
- XV. ПЛЕДОАРИЯ ЗА ДЯВОЛА
- стр. 178
- XVI. АПОЛОГИЯ НА ЗМИЯТА
- XVII. ОПИТ ЗА РЕАБИЛИТАЦИЯ НА ЯНУС
- XVIII. ХИТЪР ЛИ Е РАЗУМЪТ?
- стр. 182
- XIX. ЧОВЕК НЕ ЗНАЕ НИТО ОТКЪДЕ ЩЕ МУ ДОЙДЕ ДОБРОТО, НИТО КОИ СА ИСТИНСКИТЕ МУ БЛАГОДЕТЕЛИ!
- XX. И БЕЗ ИЛЮЗИИ НЕ МОЖЕ
- стр. 185
- XXI. ЗА РАЗУМНИЯ КОНСЕРВАТИЗЪМ
- стр. 187
- XXII. ТЕМИДА, ИЛИ СЛЯПА ЛИ Е СПРАВЕДЛИВОСТТА?
- XXIII. ПРАВО НА ИЗБОР
- стр. 190
- стр. 191
- XXIV. ОСТАВЕТЕ МЕ ДА НЕ ЗНАЯ!
- стр. 193
- стр. 194
- XXV. ЗА РАДОСТТА ОТ НЕЗНАНИЕТО!
- XXVI. ЗА ОПЛАКВАЩИТЕ СЕ
- XXVII. НЕВИНАГИ КОЙТО ТЪРСИ - ЩЕ НАМЕРИ!
- XXVIII. БЛАГОТО НА НАРОДА
- стр. 199
- стр. 200
- XXIX. САМО ДА Е ИЗВЪН СВЕТА!
- стр. 202
- стр. 203
- стр. 204
- XXXIII. ВРЕМЕТО
- XXXIV. НЕ ВСЯКА КОМПЕНСАЦИЯ КОМПЕНСИРА
- XXXV. ЗА ПОГОВОРКАТА БОГ ОТЛАГА, НО НЕ ЗАБРАВЯ
- XXXVI. СВОБОДАТА - УПОТРЕБА И ЗЛОУПОТРЕБА
- XXXVII. ПАК ЗА СВОБОДАТА!
- стр. 210
- стр. 211
- XXXVIII. ОЩЕ ЕДИН ПАРАДОКС НА СВОБОДАТА!
- XXXIX. ТОПОС И ФИЛОСОФИЯ
- стр. 214
- стр. 215
- стр. 216
- стр. 217
- стр. 218
- XL. УЛИЦИ И ПЛОЩАДИ
- стр. 220
- XLI. ЕДНА СУТРИН В ЕФЕС
- стр. 222
- XLII. АКРОПОЛЪТ В МЕНЕ
- стр. 224
- стр. 225
- стр. 226
- стр. 227
- XLIII. ИСПАНИЯ В МЕНЕ
- стр. 229
- стр. 230
- XLIV. ЕДИН СЛЕДОБЕД ВЪВ ВИТЕНБЕРГ
- стр. 232
- XLV. ВСИЧКО СИ ИМА ВРЕМЕ, ВРЕМЕ ИМА ЗА ВСЯКА РАБОТА
- стр. 234
- XLVI. ПЛОВДИВ КАТО ДУХОВНА ФОРМА НА ЖИВОТ
- стр. 236
- XLVII. АМЕРИКАНСКИ ИМПРЕСИИ
- стр. 238
- стр. 239
- стр. 240
- стр. 241
- XLVIII. ПРЕД ЕДИН МЕМОРИАЛ
- стр. 243
- XLIX. ФИЛОСОФИЯ И ИЗКУСТВО
- стр. 245
- стр. 246
- L. АНТИНОМИИ (Фрагменти за творчески процес)
- стр. 248
- стр. 249
- стр. 250
- стр. 251
- LI. „ДУХЪТ, ЧИЯТО СЪЩНОСТ Е ВЕЧНО ДА ОТРИЧА!”
- стр. 253
- LII. СМЯХ ПРЕЗ СЪЛЗИ И СЪЛЗИ ПРЕЗ СМЯХ
- LIII. ОЩЕ ЗА ЕДИПОВИЯ КОМПЛЕКС
- LIV. LOCUS MINORIS RESISTENTIAE
- стр. 257
- стр. 258
- LV. КРЪСТОПЪТ НА МИТА И ЖИВОТА
- стр. 260
- стр. 261
- стр. 262
- стр. 263
- LVI. ФИЛОСОФСКАТА ГРЕШКА НА ФАУСТ
- стр. 265
- LVII. ЗА АВТОБИОГРАФИИТЕ
- LVIII. ФРИДРИХ НИЦШЕ И УРОЦИТЕ НА ДИОГЕН ЛАЕРЦИЙ
- LIX. ТЕЛЕСНАТА ПЪЛНОТА КАТО ЕСТЕТИЧЕСКА ХАРАКТЕРИСТИКА
- стр. 269
- стр. 270
- LX. АПОТЕОЗ НА ВИНОТО!
- стр. 272
- стр. 273
- LXI. ПИРЪТ
- стр. 275
- LXII. И ПАК ЗА ЛИТЕРАТУРНОТО CREDO
- LXIII. КНИГИТЕ ИМАТ СВОЯ СЪДБА
- LXIV. ЗА МЕТАФОРИТЕ
- стр. 279
- стр. 280
- стр. 281
- LXV. ЕЗИКОВИ НЕВОЛИ!
- стр. 283
- стр. 284
- LXVI. СИНОНИМИ, АМА НЕ ЧАК ДОТАМ!
- LXVII. „АРКАДИЙ, НЕ ГОВОРИ КРАСИВО!”
- LXVIII. СОБСТВЕНАТА СИЛА НА ДУМИТЕ
- LXIX. ИСТОРИЯТА - НАУКА ИЛИ ИЗКУСТВО?
- стр. 289
- стр. 290
- стр. 291
- стр. 292
- LXX. TEMPORA MUTANTUR ЕТ NOS MUTAMUR IN ILLIS?
- LXXI. НЯМА ОБЩОВАЛИДНИ МАКСИМИ
- LXXII. ЗА ФИЛОСОФСКИТЕ СЪЧЕТАНИЯ
- стр. 296
- LXXIII. ЗА ФИЛОСОФСКАТА БИОГРАФИЯ НА НЯКОИ КАТЕГОРИИ
- LXXIV. IBI BENE, UBIPATRIA НА ФИЛОСОФИЯТА
- LXXV. ЗА ДЕФИНИЦИИТЕ
- LXXVI. МНИМИ И ИСТИНСКИ КРИТЕРИИ
- LXXVII. ЗА ИДЕИТЕ И „ТЕХНИЯ” ЕЗИК
- LXXVIII. А БИЛО Е И ТАКА
- LXXIX. ИМПРОВИЗАЦИЯ ВЪРХУ ЦИФРАТА СЕДЕМ
- LXXX. ПАРАФРАЗИ
- LXXXI. СЛОВО
- стр. 306
- стр. 307
- стр. 308
- стр. 309
- LXXXII. MAGISTER DIXIT!
- стр. 311
- стр. 312
- LXXXIII. НАГРАДАТА КАТО СВИДЕТЕЛСТВО ЗА ПОРАЖЕНИЕ
- стр. 314
- стр. 315
- LXXXIV. КЪМ МЕТАФОРАТА ЗА СЕМАНТИКАТА НА ДУМАТА ВЪПРОС
- стр. 317
- LXXXV. МАТЕРИЯ И ДУХ
- LXXXVI. ГЕРОЙ И ЛАКЕЙ
- LXXXVII. ОТКРИТИЯ И ОТКРИВАТЕЛИ
- стр. 321
- LXXXVIII. УТРО И ВЕЧЕР
- стр. 323
- LXXXIX. АНТИНОМИИ
- стр. 325
- стр. 326
- стр. 327
- стр. 328
- стр. 329
- стр. 330
- ХС. ЗА СКРОМНОСТТА И НЕСКРОМНОСТТА
- XCI. ВМЕСТО ПРЕДГОВОР
- стр. 333
- стр. 334
- стр. 335
- стр. 336
- стр. 337
- XCII. ГЪРЦИТЕ - ВЕЧНИТЕ ДЕЦА НА ЧОВЕЧЕСТВОТО
- стр. 339
- XCIIL КАК ПОЗНАВАМЕ?
- стр. 341
- XCIV. ЕПОПЕЯ (ГЕРОИЧЕН ЕПОС)
- стр. 343
- стр. 344
- XCV. И ГРАДОВЕТЕ ИМАТ СВОЯ СЪДБА
- стр. 346
- стр. 347
- XCVI. СТЕНИТЕ
- стр. 349
- стр. 350
- стр. 351
- стр. 352
- XCVII. ПЛОЩАДЪТ
- стр. 354
- стр. 355
- XCVIII. ФИЛОСОФИЯ - НАТУРФИЛОСОФИЯ
- стр. 357
- стр. 358
- IC. ТРЕТИЯТ
- С. ЧОВЕКЪТ - МЕЖДУ БЕЗДЕЛИЕТО И ТРУДОЛЮБИЕТО
- стр. 361
- CI. РУСКИЯТ РЕЛИГИОЗЕН РЕНЕСАНС И ЕВРЕЙСКИЯТ ВЪПРОС
- стр. 363
- стр. 364
- стр. 365
- стр. 366
- стр. 367
- стр. 368
- стр. 369
- стр. 370
- стр. 371
- стр. 372
- стр. 373
- СII. ИУДЕИ, ЕВРЕИ(ЕВРЕЙСКАТА СЪДБА В СЪДБАТА НА НИЦШЕ)
- стр. 375
- стр. 376
- стр. 377
- стр. 378
- стр. 379
- стр. 380
- стр. 381
- стр. 382
- CIII. ФИЛОСОФСКИЯТ ПОРТРЕТ
- стр. 384
- стр. 385
- стр. 386
- ЗАКЛЮЧЕНИЕ ЗА ВЪЗМОЖНОСТИТЕ НА ФИЛОСОФИЯТА
- стр. 388
- УВОД
- стр. 390
- стр. 391
- стр. 392
- стр. 393
- стр. 394
- стр. 395
- стр. 396
- стр. 397
- стр. 398
- стр. 399
- стр. 400
- стр. 401
- стр. 402
- стр. 403
- стр. 404
- стр. 405
- стр. 406
- стр. 407
- стр. 408
- стр. 409
- стр. 410